2019. február 16., szombat

Minimalista babakocsi - avagy hogyan választottunk mi
(Babyzen Yoyo tapasztalatok)



Létezik olyan, hogy minimalista babakocsi? Szerintem igen. Mégpedig az, amelyik teljes mértékben a te igényeidhez van szabva és ezáltal biztosítja, hogy ne kelljen újabb és újabb darabokat venned az idő előrehaladtával.
Minden ismerősünknek legalább három babakocsija volt/gyerek, ha nem több. Mi csak egyet szerettünk volna, de olyat, ami tényleg végig jó lesz, amíg szükségünk van rá. Eddig úgy tűnik, sikerült jól választani. Persze biztosra majd csak a végén lehet megmondani, pár év múlva.

Hordozás
Van egyébként, aki szerint az igazi minimalista babakocsi az, amelyik nem is létezik. Azaz, hogy igazból nincs is ilyesmire szükség, csak egy hordozóra. Én is gondolkodtam rajta, hogy ezt a verziót kéne kipróbálni, de végül, a baba születése előtt úgy döntöttem, mégis szükség lesz a kocsira, mert valószínűleg nem fogom tudni folyton cipelni a gyereket. Nem vagyok egy súlyemelő típus. És milyen jó, hogy így döntöttem! Az első hónapban nem is bírtam 3 percnél tovább tartani a babát állva, mert fájt a hasam. Ráadásul a nagymamák is nagy buzgalommal tologatják az unokát a babakocsiban, aki pedig nagyon jókat alszik eközben. Úgyhogy úgy érzem, igazán kár lett volna kihagyni ezt az élményt, mindenkinek.
Azóta kipróbáltam több hordozót is, még nem találtam meg azt, ami igazán kényelmes lenne nekem. Úgyhogy eddig nem vagyok valami nagy hordozás rajongó a gyakorlatban, pedig elméletileg nagyon jól hangzik.

Mózeses Yoyó az erdőben :)


Gondolt át, mire lesz szükséged
Ahogy már írtam, nagyon biztosak akartunk lenni benne, hogy a számunkra megfelelő kocsit választjuk. Persze ez sosem lehet 100%, de amit tudtunk, megtettük az ügy érdekében. Először is írtunk egy listát az elvárásainkról.
Az alábbiak voltak a kritériumaink. (Amiket egyébként elő is adtam egy bababoltban egy eladónak. Csak nézett szegény. Lehet, hogy mások nem így szoktak kocsit választani? :) De nagyon aranyos és segítőkész volt egyébként.)
  • Uniszex legyen a színe.
  • Mózes (0-6 hónap) és sport (6 hónapos kor felett használható) része is legyen.
  • Egyben összecsukható legyen. Tehát ne kelljen két részre szedni összecsukás előtt sem a mózes, sem a sport változatot.
  • Könnyű legyen csukni, nyitni.
  • Maga a kocsi legyen viszonylag könnyű, hisz bőven elég lesz az is, ha a gyerek nehéz benne és együtt kell felemelni őket.
  • Legyen autós hordozó csatlakoztatható rá. (Ezt nem tudtuk hogy kell-e majd, de mások nagyon mondták hogy fontos, így nem akartuk kihagyni a lehetőséget. A gyakorlat során rájöttünk, hogy nekünk ez egyáltalán nem kell, mert a babakocsi elég, amikor nem autózunk, vagy miután kiszálltunk az autóból. Az elméletem az, hogy mások azért használják talán inkább a hordozót, mert a mózes rész túl nagy a babakocsin és nem akarják hurcolászni magukkal az autóban. De ez csak egy tipp.)
  • Elférjen a pici előszobánkban.
  • Kicsi csomagtartóban is jól elférjen és ne foglalja el az összes helyet.
  • Ne legyen alacsony a tolókar, mert magasak vagyunk.
  • Mosható legyen mosógépben a huzata.
Sportyoyó hóban sárban, külön kapható bundazsákkal :)

A mi választásunk
Hosszas személyes és még több internetes kutatás eredményeképpen a Babyzen Yoyo babakocsit választottuk, ami nagyon hamar belopta magát a szívünkbe. A cuki kis kocsi szinte családtag lett. A mi babánk nem is sétálni vagy babakocsizni jár, hanem yoyózni. :)
A fenti hosszú felsorolásból a kocsi mindegyik pontnak megfelel. Úgyhogy pontosan azt kaptuk vele, amire vágytunk. Fél éve használjuk, eddig tökéletesen működik. Nagyon remélem, hogy ez továbbra is így marad.
Eddig nagyon jól megállta a helyét. Nap mint nap göröngyös aszfalton, sőt erdőben is jár, ha épp nincsen sár. Egyszer még egy havas erdei úton is keresztültoltuk. Nem mondom, hogy erre van tervezve, de nagyon szépen kiállta a próbát.
Ráadásul híresek is lettünk vele, mert a környéken "mindenki" ismeri a kicsi babakocsit és a cuki kis tulajdonosát. A piacon is rendszeres sikert aratnak. Egyszer az egyik nagyobb élelmiszer üzletlánc eladója ki is ugrott a kassza mögül, hogy hadd tologass már körbe a Yoyót, mert nagyon szeretné kipróbálni. :)
A mózes részt nemrég, bő 5 hónap után átcseréltük a sportra, mert a sok téli ruhával a mi nagyra nőtt babónk már nem fért el benne kényelmesen. A változást amúgy észre sem vette. Most is ugyanolyan szépen alszik a sétákon, mint azelőtt. A fenti képen is látszik, hogy elég jól hátra lehet dönteni az ülést, így a mi babánknak, aki még egyáltalán nem tud ülni, is nagyon kényelmes és biztonságos a gerincének is.
A Yoyóval egyébként nagyon könnyű navigálni. Egy kézzel is simán el lehet tolni, forgolódni vele akár a boltban is. Nem csak összecsukva, de kinyitva is kicsi, mindenhol simán elférünk vele.

Az a kis fekete valami a sarokban a mózeses Yoyó összecsukva

Ha valaki azon gondolkodik, merje-e megvenni, mi csak ajánlani tudjuk, tényleg nagyon szeretjük. De el tudom képzelni, hogy van olyan, akinek az igényeit nem elégíti ki. (Egy nagybevásárlást például nem lehet bepakolni a tároló részébe. Én max. a hátizsákomat tudom berakni oda és azzal tele is van.) A legfontosabb persze úgyis mindig az, hogy légy tisztában a saját elvárásaiddal és azok alapján válaszd a neked legmegfelelőbbet.

Nóra


3 megjegyzés:

  1. Mi is kb. ennyiért vettünk babakocsit és megkaptuk, hogy nem vagyunk normálisak. Na a mi kocsink kiszolgált kettő gyereket, volt rajta mózes, átalakítható volt sportkocsivá, az alumíniumváza miatt könnyű volt, összecsuktam az előszobában és befért liftbe, kocsiba, hordozót is rá lehetett pattintani. Ennek az a lényege, hogy a baba alszik a kocsiban, kikapod hordozóstól és rákattintod a vázra. Nagybevásárlást nem gyerekkel és babakocsival intéztünk, szóval ez nekem sem volt szempont, hogy teli tudjam pakolni a kocsit. A miénknek nagy hátsó kerekei voltak. Ami hátrány volt, hogy nagy babának, ill. aki még 3-4 évesen is tologatni akarja a gyerekét, annak ez a kocsi kicsi. De én kivettem a nagyot másfél évesen, a kicsit meg 2 évesen a babakocsiból és jöttek a lábukon. Kisvárosban nem gond, minden közel van, tömegközlekedni sem kell. (Legalább elfáradtak. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De jó hallani, hogy bevált nektek a hasonló koncepciójú kocsi! Remélem nekünk is végig kitart majd!
      A mi babánk szerintem nagyon nagy, meglátjuk meddig lesz jó a Yoyesz. Elvileg asszem 17 kilóig oké, de persze nem csak a súly, a magasság is számít. Néhány év múlva majd update-elem a bejegyzést a végeredménnyel. :)

      Törlés
    2. Szia, nagyon kíváncsi lennék az update-re :) :) :) Szonja

      Törlés