2018. október 16., kedd

10 kedvenc babavárás idejére


Tartottam egy kis visszatekintést arról, hogy mik voltak azok a dolgok várandósság idején, amik megkönnyítették az életem. Olyan jó kis lista lett, hogy mindenképp szerettem volna megosztani veletek, hátha adok egy-két ötletet nektek is.
Gyakorlatilag bő, nem kismamáknak készült ruhákban éltem hónapokig. Szuper kényelmesek voltak, ami az elsőszámú szempont volt onnantól kezdve, hogy elkezdett nőni a pocakom.

Másnak lehet, hogy ez alap amúgy is, de én sosem használtam szájvizet ezelőtt.
Már a terhesség elejétől folyamatosan be volt gyulladva az ínyem hol itt, hol ott. Iszonyú volt. Ráadásul nagyon vérzett is. A fogorvosom tanácsára elkezdtem használni szájvizet, (majd picit később fogselymet is) és utána egyszer sem volt semmilyen problémám. A mai napig használom, nem is tervezem abbahagyni.
Az én választásom a Dr. Organic féle szájvízre esett, ami natúrkozmetikum, így jó a mamának és a babának is. Ráadásul nem tartalmaz alkoholt, mint a legtöbb ilyen termék, ami terhesség alatt nagyon jól jön.

3. Citromos víz
Este, lefekvés előtt egy pohár citromos víz segített a gyomorégésemen. Nem volt 100%-os a hatás, mert a vége felé már voltak gondjaim, de kibírható volt mindvégig. Szerencsére nem okozott nagy problémát a dolog, néhány éjszakai felébredést kivéve az utolsó hónapban.

4. A Pöttyös, azaz a termoszom
Amúgy is állandó kellék, de a terhesség alatt még fontosabb volt, mivel folyton szomjas voltam. Így jött velem mindig mindenhova.

5. Jóga
A harmadik trimeszterre már nagyon fájt a hasam felső része. Én úgy képzelem, hogy a nem létező hasizmaim oda szorultak be és nem voltak boldogok. Sokáig azt hittem, hogy ha pihenek, az majd segít megoldani a dolgot, de csak egyre rosszabb lett. Végső kétségbeesésemben elkezdtem jógázni, ami teljes meglepetésemre, tökéletesen megszüntette a problémát és összességben is sokkal jobban érzetem magam utána. Gyakorlatilag az egész terhesség alatt ekkor voltam a legjobban és a legaktívabb. (Kivéve ez utolsó pár napot, dehát akkor már nagyon a végét jártam. :) )
Adriene Mishler két videójával tanultam meg a gyakorlatokat. Az egyik a YouTube-on érhető el a Yoga With Adreien csatornán, a másik pedig a saját oldalán. Ez utóbbi ugyan havi előfizetéses, de igazából egy hónap alatt simán be lehet tanulni a gyakorlatokat és utána már nincs is szükség rá, hogy tovább fizess a hozzáférésért. Én is lemondtam az előfizetést, miután már fejből ment. :) Itt egyébként mindhárom timeszterre vannak gyakorlatok külön külön.

6. Séta
A jóga mellett ez volt a másik mozgásfajta, ami testileg és lelkileg is nagyon jót tett. Ehhez többet nem is kell szerintem hozzáfűzni.

7. Skin Saviour Body Oil
Olaj terhességi csíkok megelőzésére az Evolve-tól. Minden este, rögtön a terhesség elejétől használtam. Csak ajánlani tudom, egyetlen csíkom sem volt.

Mivel folyton ettem, akárhol is voltam, de nem mindig volt lehetőségem kezet mosni, illetve folyton egészségügyi intézményekben ültem, ahol általában nem divat a szappan a mosdókban, ez a kézfertőtlenítő nagyon sokszor jól jött. Eddig sosem használtam ilyesmit, de ez nagyon tetszett. Főleg mivel csak természetes összetevői vannak, azaz semmilyen mérgező dolog nincs benne.

Ez egy igazi luxuskiadás volt, de bevallom, vágytam valami kis pluszra már a 9 hónap vége felé. Sokat voltam itthon, nyilván sminkelni nem volt kedvem, meg értelme sem lett volna. Ez a hidratáló viszont nemcsak, hogy színezett, így egy kis egyenletességet kölcsönöz a bőrömnek, ráadásul fényvédő is van benne, amit azelőtt sosem használtam a hétköznapokban, de biztosan érdemes lett volna. Erre az idén nyáron előjött szeplőim emlékeztettek.
Nagyon megszerettem, a mai napig használom, bár sokkal ritkábban. A picibabám mellett egyelőre örülök, ha reggel eljutok a fogmosásig. ;)

10. Channel Mum
Ennek a YouTube csatornának van egy sorozata, ami pár perces videókban követi végig a terhességet hétről hétre. Minden héten alig vártam, hogy megnézhessem. Nemcsak hasznos infókat kaptam arról, hogy éppen min megyek keresztül, de nagyon jó volt látni más kismamákat, akik épp ugyan ott tartottak a terhességgel, mint én.

Ez volt az én 10 pocakos kedvencem. Ha neked is van egy jó tipped, kérlek, oszd meg velem kommentben! :)

Nóra


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése