2016. augusztus 25., csütörtök

Akiktől sokat tanultam... - A minimalisták (The Minimalists)





Joshua Fields Millburn és Ryan Nicodemus tagadhatatlanul a kedvenc minimalistáim. Nagyon sokat tanulok tőlük, nap mint nap.



Először a podcastjukat kezdtem el hallgatni. (Megtalálhatod a szokásos podcast lelőhelyeden, már ha van ilyened, de a Youtube-on is ott van minden rész.)
Van egy blogjuk, a theminimalists.com, végtelen mennyiségű tartalommal. És van 3 könyvük is.
A legújabb munkájuk egy film. A cím (hirtelen fordulat...) Minimalizmus.
Ezek a tartalmak mind angolul vannak. Így ha beszéled a nyelvet és van kedved hozzájuk, nagyon ajánlom őket. A podcastokban nagyon szépen, érthetően beszélnek. Érdemes belehallgatni.

Egyik könyvük, a Minimalisták - Minden, ami igazán fontos kishazánkba is eljutott, magyarul.

Ízelítő a könyvből:
Az embereket szeresd, a tárgyakat használd. Fordítva nem működik.
Létezik olyan siker, ami nem fejezhető ki pénzben. Boldogságnak hívják. Joshua Fields Millburn huszonéves, öltönyben, nyakkendőben járó feltörekvő vállalati reménység volt, aki úgy gondolta, mindene megvan, amire valaha vágyott. De egyszer csak rájött, hogy nem ez az, ami igazán fontos számára. Miközben arra törekedett, hogy a kötelező fogyasztásnál, az anyagi javak halmozásánál és a nem működő Amerikai Álom modelljénél valami értelmesebbet találjon, megszabadult a legtöbb vagyontárgyától, visszafizette bénító adósságait, és otthagyta a jól fizető állását, karrierjét azért, hogy rátaláljon arra a munkára, amit szenvedéllyel csinálhat, s arra a társra, aki igazi társa lehet mindebben.

Szeretnéd te is elolvasni? Itt az alkalom.
A srácok mindig azt mondják, az érték nem magában a tárgyban van, hanem az élményben, amit kaptál tőle. Így arra kérnek, miután elolvastad a könyvüket, minimalizáld azt, azaz add tovább. Ne tartsd meg kacatnak, ajándékozd el, hogy mások is elolvashassák.
Úgy döntöttem megfogadom a tanácsukat, és bár bevallom, kicsit nehezemre esik megválni tőle, továbbajándékozom. Szeretném, ha minél több emberhez eljutna az üzenetük, ha mások is tanulhatnának tőlük.
Tehát, ha szeretnéd elolvasni a könyvet, kérlek, írd be (lentre) a Megjegyzésekbe. A legelső hozzászólónak odaadom (vagy ha messzebb lakik, elpostázom) a saját példányomat. Egy kérésem van: amikor elolvastad, add tovább te is. :)


Nóra

16 megjegyzés:

  1. Szuper! Én is szívesen elolvasnám valamikor ezt a könyvet. Már többször olvastam róla, de jó lenne közelebbről is megismerkedni vele. Remélem rám is sor kerül.

    VálaszTörlés
  2. Szia Tamás! Mivel te voltál az első, tiéd a könyv. :)

    VálaszTörlés
  3. Ha van kedvetek, szervezzétek meg, hogy Tamástól Zitához vándoroljon a könyv :))))

    VálaszTörlés
  4. Gratulálok Tamásnak és jó olvasgatást kívánok :)

    VálaszTörlés
  5. Én is köszönöm, már el is küldtem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Zita!
      Szeretném felhívni a figyelmed Nia alábbi kommentjére. :) Remélem kapsz erről értesítést, amit most írok...

      Törlés
    2. Szia Nóra!
      Nem kaptam értesítést, véletlenül kukkantottam ide vissza. Még olvasom, de nem sok van hátra. Sajnos hátráltatott egy betegség ebben és minden másban is. De közben már két ismerősömnek is odaígértem. Nekik szerintem nem sürgős,úgyhogy igyekszem elolvasni és elküldeni Niának. De döntsétek el ti, hogy legyen. A könyvet mindenesetre köszönöm, Tamásnak is:)
      Zita

      Törlés
    3. Sziasztok! Nekem sem extra sürgős, úgyhogy Zita, majd ha az ismerőseid elolvasták a könyvet,utána is bőven jó lesz nekem:)Nia

      Törlés
    4. Olyan jó látni, hogy így vándorol a könyv kézről kézre!! :)

      Törlés
    5. Ó és Zita! Neked jobbulást kívánok!!

      Törlés
    6. Szia Nóra!
      Először is köszönöm szépen, igyekszem. A könyv pedig már átvándorolt a következő olvasójához, aki szerintem el is kezdte olvasni.

      Törlés
    7. Szuper! :) Igazi vándorkönyv lett. :)
      Köszönöm szépen!

      Törlés
    8. Sziasztok!
      A könyv már a második olvasójához vándorolt, úgyhogy lassan közeledik a továbbküldés ideje. Nia majd add meg a címet, ahová küldhetem, ha visszaérkezik.

      Törlés
    9. Szuper,köszi szépen Zita. Abban segitsetek, h a cimet hogyan tudom privatba kuldeni?

      Törlés
    10. Sziasztok!
      Az email címem nora.kelemen@gmail.com. Ha mindketten írtok nekem, utána át tudom küldni nektek egymás email címét :)

      Törlés
  6. Sziasztok, Zita ha elolvastad a könyvet örülnék, ha én lehetnék a következő szerencsés. Nóra, köszi a lehetőséget, jól kitatáltak a srácok ezt, erősítve a hitelességüket. Köszi, Nia

    VálaszTörlés