2016. szeptember 8., csütörtök

Őszi kapszula ruhatár




A legújabb kapszulámat augusztus utolsóelőtti hétvégéjén raktam össze, amikor már egy hete nagyon őszies volt az időjárás. Teljesen ráhangolódtam az évszakra és azóta is ősz lázban égek. Tegnap megvettem az idei első sütőtököt. Már kezdenek színesedni a levelek. Ahogy ezeket a sorokat írom, éppen egy nagy eső közepén vagyunk. Szóval mindenhol ősz ősz ősz. De a hétvégén még nyári idő volt és egy-két napon belül újra az lesz. Ez az egyik legjobb időszaka az évnek. Azt hiszem, nekem ez a kedvencem.
A kollekciómat meglepően gyorsan raktam össze. Pár héttel azelőtt, hogy a tettek mezejére léptem volna, már elkezdtem gondolkodni rajta, hogy is legyen, mit szeretnék. Nézegettem a nyári darabokat, mit hordtam, mit nem, melyikhez lenne kedvem ősszel is. Nyitottam egy Pinterest boardot az évszakhoz illő ruhákról, kedvcsinálónak. Ez már kezd szokásommá válni. Nagyon hasznosnak és inspirálónak találom.

A nyár tanulságai
35 darabbal indultam neki a júniusnak. Úgy gondoltam, ez épp elég lesz. Kiderült, hogy túl sok is volt. Nem hordtam mindent. Volt néhány olyan ruhám, amit már hetekkel ezelőtt kivettem a szekrényből és bekerült az adománydobozba, mert rájöttem, hogy csak elméletben tűnt jó ötletnek, vagy régen szerettem, de gyakorlatban már nem működik.
A betervezett farmerszoknyát végül nem vettem meg. Eleinte nem találtam megfelelőt, később pedig már nem is kerestem, mert igazából nem hiányzott. Van azonban egy új ruhám, ami nem volt rajta az eredeti kívánságlistámon. Ez nem csak a nyári kapszulámba került be, de az ősziben is ott van.
Összességében nagyon elégedett vagyok a kísérlettel. Jól éreztem magam a ruháimban, sokkal jobban, mint valaha. Nincs már olyan soha(!), hogy nem tudom, mit vegyek fel. Benézek a szekrénybe és 1 perc  alatt el tudom dönteni, mihez lenne kedvem. Az sem történik meg többé, amikor kicsit elmaradok a mosással, hogy tömve van a szekrény, mégsincs mit felvennem. Ha csak egyetlen darab maradna is tisztán a mosás napjára, tudom, hogy azt is szívesen hordanám.
Imádom az egész kapszula koncepciót úgy, ahogy van, és kíváncsian várom, mi történik, ha csökkentek a 35-ös számon.

Őszi remények
Mivel a nyári kapszula túl nagyra sikerült, úgy döntöttem, ezúttal szigorúbb leszek a válogatásnál. Maga a tényleges folyamat nem tartott tovább egy óránál. Meglepően gyorsan és könnyen ment.
30 darab került be a kollekciómba. Most is csak ruhákat számoltam. Sál, harisnya, leggings, sapka, cipő, táska, stb. nincs benne.
Így első körben bevettem egy farmer shortot, amit idővel ki kell majd cserélnem egy kabátra. Ha nagyon hideg lesz az ősz, esetleg még egy télikabátot is elő kell majd vennem.

„Vásárolj" a saját szekrényedből
Amikor kiszedtem a pihenni elrakott ruhákat a szekrény felső részéből, nagyon megörültem néhány rég látott darabnak, amiket most újra visszarakhatok a ruhatáramba. A hosszú ujjú ruhák és a meleg kötött pulóverek nyári szabadsága véget ért, én pedig úgy érzem magam, mintha csak most léptem volna ki egy boltból, csupa új szerzeménnyel a kezemben.
Minden egyes, eddig a szekrény mélyén bujkáló darabot átnéztem. Amiről úgy éreztem, hogy már nem fogom hordani, attól megváltam. Igen, még most is vannak ilyenek. Mindig is lesznek. A ruhákat megunhatjuk, tönkre mehetnek, így folyton van némi kimenő forgalom. Ahogy bejövő is.
Egyébként is elég nagy volt a kérdőjeles kupacom, amit anno eltettem, hogy később dönthessek róluk. Volt amit meguntam, így kicsit pihentetem, hogy aztán újult lelkesedéssel hordhassam később megint. Ezért még elég sok plusz, parkolópályán lévő darab van. Biztosan időbe fog telni, amíg kikopnak. Vannak olyanok is, amik épp nem jók méretben. Még mindig rakosgatom a farmerokat, ruhákat, amiket másfél éve még hordtam, de ma már nem tudom. Egyre jobban szúrják a szememet. Ha jövő tavasszal sem jönnek rám, akkor egyszer s mindenkorra búcsút intek nekik.

A módszer
Tehát mindent kiszedtem a szekrényből, egyesével végignéztem a ruhákat és kipakoltam egymás mellé azokat, amikről úgy gondoltam, szeretném hordani ősszel.
Végiggondoltam miket viseltem nyáron sokszor és próbáltam megfejteni, mit szerettem bennük. Ez alapján a következőket vettem figyelembe, amikor válogattam az új kapszulámba:
- Kényelmes-e? Rájöttem, hogy utálom, ha valami icipicit is szorít derékban vagy attól felfelé akárhol. Amiben kicsit is nem érzem jól magam emiatt, nem kerülhetett be az őszi válogatásba. Van sok szép ruhám, ami bő, vagy nagyon laza, gumis derekú és szuper kényelmesek. Őket választottam.
- Illik-e a többi darabhoz? Ebben a kapszulában már majdnem mindent tudok kombinálni mindennel. Nem sokat kell gondolkodnom, hogy mihez mi illik és sokféleképpen lehet variálni az egyes darabokat.
- Milyen idő lesz a következő 3 hónapban? Hát, valószínűleg ugye hideg lesz.  Egyre hidegebb. Ezért előkerültek a nagyobb kötött pulóverek. Rájöttem, hogy nagyon szeretem őket ruhával kombinálni. Így kapok egy vagány, meleg, kényelmes viseletet, azaz mindent, amit egy őszi öltözettől elvárok. :)
- Szeretem viselni? Ha a fenti kritériumoknak mindnek meg is felel egy ruhadarab, attól még lehet vele valami gixer, amiért mégsem nyúlok utána reggelente, hogy felvegyem. Az ilyeneket próbáltam kiszűrni. Ha mégis maradt belőlük, a (nem) használat során úgyis ki fog derülni.

Ami a bevásárlólistámon van
Egy nagy, már-már takarónyi sál, egy fekete műbőr dzseki és egy bokacsizma van az áhított új darabok között. Ezek olyan dolgok, amik nagyon-nagyon tetszenének, de ha a szívemre teszem a kezem, tudom, hogy igazából nincsen szükségem rájuk. Van elég sálam, elég őszi és téli cipőm és kabátom is.
Úgyhogy itt van egy kisebb dilemma. Vegyek-e meg olyan dolgokat, amikre nincs szükségem, de szeretném őket? Igazán szeretem-e a mostani darabjaimat, vagy azért szeretnék újakat, mert mélyen belül tudom, hogy a meglévők nem az igaziak?
Hatalmas nagy lelkiismereti kérdést valószínűleg nem fogok csinálni a dologból. Ahogy halad előre az idő, látni fogom, hogy jól megvagyok-e a ruháimmal, vagy folyamatosan vissza-visszatérnek a gondolataim a vágyott darabokhoz. Lehet, hogy egyértelműen kiderül, hogy nincs rájuk szükségem. De lehet, hogy ebben a kapszulában is lesznek olyan elemek, amiket mégsem viselek szívesen és így keletkeznek majd "lyukak" a kollekción. Az is előfordulhat, hogy egyszer-kétszer besétálok egy turiba, vagy körbenézek boltokban, webshopokban, és ha pont találok olyat, amilyet szeretnék, megveszem. Attól is függ persze, hogy hogyan fog alakulni a következő pár havi költségvetésem, belefér-e egyáltalán ilyesmi.

A következő kapszulás posztom várhatóan a téli kollekcióm kialakításakor írom majd. Akkor mindenképp beszámolok a fenti dilemma végkifejletéről és az őszi tapasztalataimról. Addig is, jó válogatást és öltözködést kívánok! :)


Nóra


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése