2016. június 16., csütörtök

Nyári kapszula ruhatár (capsule wardrobe 2016)

1 szoknyát persze lefelejtettem a képről :)


Nagyjából elkészültem a nyári kapszulámmal. Ez az első igazi, kapszulányi méretű ruhatáram, így nagyon izgatott vagyok beválik-e.
Korábban ígértem, hogy leírom majd a folyamatot, hogyan választottam ki az egyes darabokat. Most ez következik. Remélem lesznek benne számodra is hasznos tippek. :)

Első lépésként készítettem egy Pinterest boardot arról, milyen nyári ruhák, összeállítások tetszenek. Egyrészt a kedvenc, már meglevő darabjaimhoz hasonlókról kerestem képeket, hogy lássam, mások hogyan viselik azokat. Másrészt kicsit kutattam új dolgok után is, amik tetszenek, vagy esetleg már egy ideje vágyom rájuk.
Miután kész lett a képgyűjtemény, egy szép szombati napon kipakoltam minden lehetséges versenyzőt a nappaliba. Aztán sokáig nézegettem a ruháimat, melyik maradjon, melyik menjen. Végigpróbáltam a gyanús méretűeket és azokat, amikben nem voltam biztos, hogy hogyan érzem magam bennük. Kivettem mindent, ami kényelmetlen volt, vagy egyszerűen nem tetszik már többé. Van amit elajándékoztam, eladományoztam, van amit eltettem annak reményében, hogy leadok pár kilót mondjuk jövő nyárra abból, amit felszedtem az elmúlt egy évben, és egyszer még fogom tudni hordani.
A bentmaradókból kivettem mindent, ami nem párosítható a többivel, vagy épp csak egy-egy darabbal. Ezek is mentek a ruhásszekrény felső részébe. (Ez a ruhatároló helyem. Ott van minden épp nem használt ruhám, kivéve a télikabátokat.)

Amikor elkészült a válogatás, összeírtam mi az, amit még szeretnék, de nincs a kollekciómban. Ebben nagy segítségemre volt a korábban elkészített Pinterest board.
Hogy teljes legyen a nyári kapszulám, a következőket szerettem volna beszerezni: 1 farmer short, 1 farmerszoknya, 1 bő, hosszabb blúz, 1 hosszú póló, 1 fekete leggings, 1 szürke leggings.
A cél az volt a ruhák beszerzése során, hogy amennyire lehet, elkerüljem a "fast fashion" üzleteket és (legalább valamelyest) felelős forrásból származó ruhákat vegyek.
Amikor ruhát keresetem, nagyon jó volt, hogy pontosan tudtam mit akarok. Így nem csábultam el, hogy olyasmit vegyek, ami csak úgy megtetszik. Annak szokott az lenni a vége, hogy olyasmivel megyek haza, amit aztán nem lesz mivel felvennem, vagy már van belőle 3 hasonló otthon, vagy nem is igazán nekem való, csak a boltban, hirtelenjében tűnt jó ötletnek.
Most, amikor ruhát választottam, mindig végiggondoltam, hogy tudom-e majd hordani a már meglévőkkel. A listával és ezzel a gondolatmenettel próbáltam bebiztosítani magam, hogy a fenti problémák ne álljanak elő többet. :)
Egyetlen ruhát vettem úgy, hogy nem volt a listámon, de amint felpróbáltam, tudtam, hogy melyik az a darab a szekrényben, amire ki fogom cserélni. A már meglévő elég szűk és csak azért maradt bent eredetileg a válogatásban, hogy legyen több nyári ruha, de tuti, hogy nem hordtam volna. Be kellett látnom, nem kényelmes. Így a hirtelen megtetszett darabot nyugodtan vettem meg. Tudtam, hogy van helye a kollekciómban.
A ruhatáramnak igazából két dolognak kell megfelelnie: legyen jó szabadidőmben és a munkahelyemen is. A munkában nincs semmilyen dress code. Amire figyelnem kellett az az, hogy legyen elég melegebb holmim is, mivel a légkondi az irodában sajnos megköveteli ezt. Így több kardigán, pulóver, hosszú nadrág is bekerült a válogatásba, mint amennyit egy áltagos magyar nyár megkövetelne.

És akkor lássuk a számokat:
Felsők (ujjas) - 10
Felsők (ujjatlan) - 5
"Felsőbbek" - 5 kardigán, 1 hosszú ujjú póló, 1 pulóver
Ruhák - 6
Alsók - 2 short, 2 szoknya, 3 hosszú farmer, plusz van még a listámon 1 db meg nem vásárolt farmerszoknya
Mindösszesen 36 db lesz a vége.

Harisnyát, leggingst, táskát, cipőt, sálat, egyéb kiegészítőket nem számoltam bele.
Cipő és táska fronton még problémákkal küzdöm. Cipőből sok van, próbálom elhordani őket, így idővel kevesebb lesz. Táskából kevés van, de nem vagyok maradéktalanul elégedett velük. Várom, hogy majd nekem megfelelőbbel helyettesíthessem őket, ha elhasználódtak.
Igazából nem tudom eldönteni, hogy ez a 36 darab sok lesz-e vagy kevés. Az biztos, hogy sokkal kevesebb, mint eddig  volt. Több viszont, mint Courteney Carver 33 darabja, ami cipőt, táskát, övet, ékszert is számol. És ha a cipőim is beszámolnám, több lenne, mint az unfancy-s Caroline 37-ese (ő csak ruhákat és cipőket számol).
Az elmúlt hetekben már ezt a kapszulát hordtam. Ezek tapasztalatai szerint lehet, hogy túl sok ruhát választottam ki. Sok mindent nem vettem fel eddig egyáltalán. Bár az is igaz, hogy az idei nyár nem túl nyárszerű eddig. Egyelőre a melegebb kombinációk felé húzok. Most ahogy ezt a bekezdést írom, 15 fok van odakint. Ehhez nem kell szerintem semmi továbbit hozzáfűznöm... :)
Izgatottan várom tehát az igazi nyarat, hogy élesben is kipróbálhassam az elméleteimet. Ősszel pedig majd beszámolok a tapasztalataimról.

Jó öltözködést kívánok a nyári hónapokra! És ne feledd, amiben nem érzed igazán jól magad, az legközelebb ne a ruhásszekrénybe menjen mosás után, hanem keress neki egy jobb helyet, hogy a ruha is és te is boldogabbak legyetek. :)

Nóra





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése