2017. február 16., csütörtök

- Mi lesz ma reggelire?
- Smoothie! :)




Világ életemben gyenge voltam gyümölcsevésben. Ennek egyetlen nagyon egyszerű oka van: nem nagyon szeretem a gyümölcsöket. Életem első 32 évében kb. csak akkor ettem meg őket, ha süteményben voltak. Meg mondjuk havonta egyet lenyomtam valahogy, mert az eszemmel mindig is tudtam, hogy jót tesznek nekem. Nyilván, havi egy grapefruittal nem megyek semmire egészségügyi szempontból, maximum magam nyugtattam meg vele.
Aztán hirtelen megfordult a világ, amikor felfedeztem a smoothie-kat. Az elmúlt egy évben több gyümölcsöt ettem, mint egész életemben összesen és ami a legjobb az egészben, hogy örömmel teszem.

A minimalizmus nem csak azt jelenti számomra, hogy kiiktatom a felesleges dolgokat az életemből, hanem azt is, hogy jókat hozok be. A teljes élelmiszerek pedig, mint egy alma vagy egy sárgarépa, a legjobb dolgok, amik egy ember étrendjével történhetnek.
Az egyszerűsítés, amit a minimalizmus segítségével zászlómra tűztem, nagyon érdekesen jelenik meg az étkezésben. A teljes élelmiszerek a legegyszerűbbek. Egy körte az csak körte. Ezzel szemben egy gyorsfagyasztott vacsora 10-20-30 összetevőt tartalmaz, ami nem csak, hogy bonyolult, de nagyrészt olyan dolgok vannak benne, amiket te magad otthon sosem raknál bele egy paradicsomos tésztába.
Egyszerűbb, ha csütörtök este a munkából hazaesve rendelsz egy pizzát, ahelyett, hogy összeütnél egy vacsorát? Talán annak hangzik. De ez nem az egyszerűség útja. Csak a könnyebbik. Elismerem, hogy nehezebb elkészíteni a saját ételeinket, mint valamit gyorsan megvenni a boltban vagy rendelni a neten. Főleg, amíg nincs rutinunk benne. De ismerjük a mondást: az vagy, amit megeszel. És én biztosan nem szeretnék E-427 lenni. Úgyhogy azon dolgozom, hogy ez a rutin nálam is kialakuljon. ;)

A smoothie-k nemcsak, hogy egészségesebbek egy sajtos szendvicsnél, de segítenek egyszerűsíteni az életemet, mivel tudom, hogy minden nap (na jó, 99%-ban) ez a reggeli. Nem kell gondolkodnunk rajta. Csak benyúlunk a hűtőbe, kivesszük, ami épp a kezünkbe akad, leturmixoljuk és már kész is. Mi sem egyszerűbb ennél.
Mehet a turmixgépbe gyümölcs, zöldség, folyadék (víz vagy növényi tej) és némi plusz izgalom, pl. zabpehely, chia mag, mandula, gyömbér, fahéj, végül pedig valami zöld (spenót, fodros kel, saláta).
Nem mondom, hogy ebből az "ami a kezembe akad" mentalitásból nem születhet melléfogás. Egy-kettő néha akad, de még sosem lett ihatatlan a végeredmény. :)

Íme néhány példa, hogy miket alkottunk az utóbbi időkben a kedvesemmel:

1.
- fodros kel - télen kicsit nehezebb megoldani, hogy legyen, de a zöld levelek nagyon egészségesek
- banán - ettől lesz krémes a smoothie, minél érettebb annál édesebb
- chia mag - tele van csupa jóval
- alma - napi egy alma az orvost távolt tartja... ;)
- narancs
- víz - én sok folyadékkal szeretem, hogy híg legyen, de ez persze ízlés kérdése
- jég






2.
- narancs
- banán
- körte
- zabpehely - plusz tápanyag
- mandula - finom és tele van vitaminnal, jó olajjal
- fagyaszott eper
- aszalt datolya - néha be kell segíteni a banánnak az édesítésben. Vigyázz, nehogy a cukorszirupba mártott fajtád vedd, mert azzal annyi az egészséges reggelidnek! A datolya magától is épp elég édes.
- víz

A rózsaszín smmothie-kba, bár az ízén nem érződne, nem szeretek zöldeket tenni, mert nagyon csúnya barna színük lesz. Ez persze élettani szempontból nem baj. De nekem valahogy azt nincs kedvem meginni...


       


3.
- sárgarépa
- alma
- grapefruit
- banán
- chia mag
- aszalt datolya
- víz
- jég






4.
- körte
- banán
- alma
- római saláta - hopp egy újabb zöld
- chia mag
- mandula
- kókusz-rizstej - ez az új kedvencem
- jég





 5.
- banán
- narancs
- sárgarépa
- római saláta
- zabpehely
- kókuszos szójajoghurt
- víz
- jégkocka - a jég nincs a képen. Majdnem kifelejtettem. A mi turmixgépünkbe kell valami nagyon hideg, mert különben felmelegíti a turmixot.

                             




Céklásat nem fotóztam, pedig az is nagyon szép. Nemrég volt egy elég csúnya belesetem vele, amikor is egy hatalmas adagot magamra borítottam belőle a munkahelyemen. :) A tudatalattim emiatt most kicsit tiltakozik szegény cékla ellen. De nagyon egészséges és finom, így muszáj volt megemlítenem.
Próbáljátok ki! Nem csak reggelire finomak, de a "sütiéhséget" is elkerülhetitek velük. Jó smoothie-zást kívánok mindenkinek!

Nóra




2 megjegyzés:

  1. Úúú a smoothie az egyik kedvenc reggelim! Néha csak a munkahelyemen iszom meg. Nagyon vicces, amikor a kollégáim szörnyűlködve tekintenek a zöld lötyire, aminek egyébként ártatlan alma-banán íze van :)
    Itthon ha azt szeretném, hogy nagyon "fancyn" nézzen ki, akkor megszórom egy kis kókuszpehellyel és/vagy mandulával. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én mindig beviszem a munkahelyemre a kis termoszomban. De azon nem látszik, hogy mi van benne, úgyhogy az én titkom marad ;)
      Tervezem, hogy a közeljövőben megmerénylem a munkatársaimat egy adag smoothie-val, de nem merem a zöldet bevállalni. Valami emberbarát rózsaíszn lesz a nyerő szerintem. :D

      Törlés