2017. szeptember 13., szerda

Minimalista útkeresés - kérdések és válaszok


Folytatva a nyáron elkezdett önfelfedezős, útkeresős kalandozást, ma egy kérdéssort hoztam. De mielőtt belevágnánk, lássuk, mire jutottam eddig, hogyan kezdődik az én receptem a mentális lomtalanításhoz:

1. lépés: Takarítsd el az útból a fizikai felesleget. Vagy legalábbis kezdd el, mert igazán befejezni, szerintem, sosem lehet.
2. lépés: Gondold végig, mi az igazán fontos számodra és tudatosítsd magadban rendszeresen.
3. lépés: Találd ki, hogy hogyan tovább. Azt, hogy milyen életet szeretnél élni valójában.

Én most a találd ki fázisban vagyok éppen. Azt hiszem, ez is olyan, mint a prioritások: legbelül kb. mindig is tudtuk, hogy mire vágyunk, de ha tudatosan végig gondoljuk, az nagyon sokat segít abban, hogy mindez meg is valósuljon. (Nyilván ez nem egy egyszeri játék. Életünk során folyton változnak a prioritások és az elképzelések, úgy ahogyan mi magunk is mindig formálódunk.)

Összeszedtem 17 kérdést, amiről úgy éreztem, segíteni fog tisztábban látni azt, hogy mit is szeretnék, hogyan és miért. Aztán leültem egy füzettel és leírtam a válaszokat. Fontosnak érzetem, hogy ne csak úgy nagyjából magamban, hanem szépen, nem sietve, megfontoltan papírra vessem a gondolataimat. Úgy éreztem, így jobb eredményt fogok elérni.

Íme a kérdéseim (oké, technikailag nem mind kérdés, de olyasmi... :)

1. Mondj néhány olyan pillanatot, amikor nagyon boldog voltál, ragyogtál, igazán úgy érezted, hogy élsz.
2. Mik azok a dologok, amik a legjobban idegesítenek a hétköznapjaidban?
3. Mi az, amit mindig nagyon szerettél csinálni, amivel szívesen foglalkozol?
4. Mi az, ami elszívja az energiád?
5. Milyen életet élnél, ha minden pénzed meglenne rá?
6. Mivel töltenéd a holnapi napot, ha bármit megtehetnél?
7. Milyen egy ideális nap?
8. Sorold fel, miből van kevesebbre szükséged az életedben.
9. Sorod fel, miből van többre szükséged a életedben.
10. Milyen tanácsot adnál a 10 évvel ezelőtti önmagadnak?
11. Követed a mostani életeben ezeket a tanácsokat?
12. Milyen dolgok inspirálnak?
13. Miért?
14. Kik inspirálnak?
15. Miért?
16. Mi az/mik azok a dolgok, amiket mindig meg akartál tenni, de féltél tőlük?
17. Életed végén mit szeretnél örökül hagyni magad után?

Amikor készen lettem, visszaolvastam az irományomat. Meglepően összeszedettre sikerültek a válaszaim és bizony kijöttek olyan dologok, amikre nem is számítottam. (Tervezem elolvasni még jó néhányszor. Sőt, időről időre szeretném újra megválaszolni a kérdéseket.)
Nagyon jól esett ez a kis játék. Azt hiszem, igazi álmodozó vagyok... De a legjobb az egészben az, hogy mindent, amit leírtam a papírra, meg is tudok valósítani, ha nem is szó szerint, de valamilyen formában. Hiszem, hogy ha nap mint nap dolgozunk az álmainkért, akkor el fogjuk érni őket. És minél pontosabban fogalmazzuk meg őket, annál könnyebb nekifogni a megvalósításnak.

Te milyen kérdéseket tennél fel magadnak?

Nóra

2 megjegyzés: