2018. július 27., péntek

Kismama kapszula ruhatár




Remek lehetőségem adódott egy különleges ruhatár bemutatására, ami nem más, mint a kismama kapszulám. Szeretném megosztani veled a három trimeszter alatt szerzett tapasztalataimat, hátha segítségedre lehet hasonló élethelyzetben.
Mindenekelőtt hadd jegyezzem meg, hogy a várandósság önmagában is segít kapszulásítani bármilyen ruhatárat. Ez az élmény mindképp hozzájárul, hogy ha időlegesen is, de csökkenjen a hordott ruháid száma, mivel egyre kevesebb dolgot tudsz felvenni, ahogy haladsz előre az időben. Bár nyilván vásárlással lehet ezt kompenzálni.

Első trimeszter

Ruha szempontból minden oké volt nálam az első időkben. Tudtam hordani a szokásos dolgaimat. A vége felé azért a nadrág, leggings kategória már kezdett kényelmetlen lenni, és közeledett az idő, hogy új darabok után nézzek.

Összességében a tanácsom az első harmadra: dolgozz abból, amid van. Nagy valószínűséggel nem kell beszerezned egyetlen új ruhát sem. Legalábbis a pocakod miatt nem. Ha szükség van rá, be lehet dobni egy-két trükköt, pl. a hajgumival bővített nadrágderék módszert:


Második trimeszter

Mire eljutottam a 20. hétig már elég sok dolgot vásároltam. Kellett egy farmer a hideg napokra, egy leggings és két melltartó a normál napokra, sőt mivel idén nagyon hamar kezdődött a nyár, egy rövidnadrágot is vettem, még tavasszal.
A meglévő pólóim, pulóvereim teljesen jók voltak rám, semmi gond nem volt velük. Ettől függetlenül vettem két kismama felsőt:  egy pólót és egy hosszúujjú inget. Csak úgy, mert szerettem volna valami kismamásat. Nem volt benne semmi logika. :)
Időközben minden ruhát, amit már nem tudtam hordani, folyamatosan szedegettem ki a szekrényből, hogy ne is lássam őket, ne zavarjanak. Ezt a mai napig csinálom.

A második harmadban tehát érdemes lehet néhány dolgot beszerezni, mert a legfontosabb ilyenkor a kényelem. Elég, hogy a bőrödben kicsit furcsán érzed magad a változások miatt, nem kell, hogy bármilyen ruhadarab megnehezítse az életed.
Mint említettem, szerintem a felsők még jók ilyenkor, a fehérneművel és az alsóruhákkal lehet gondod. Egynél többet viszont semmiből sem vennék erre az időszakra. Hamarosan el is mesélem miért.

A teljes kismama ruhatáram a 36. héten
(kivéve egy ruha, ami a fotózáskor rajtam volt ;) )


Harmadik trimeszter

Ekkor kezdtek igazán érdekessé válni a dolgok. Kicsit be is pánikoltam, hogy mit fogok hordani az elkövetkező időszakban, mert gyakorlatilag egyik hétről a másikra minden elkezdett szorítani. Még a nemrég vásárolt, fent említett kismama ruháim is...
A 30. héten a mama farmer, a rövidgatyó és a melltartók is, amiket korábban beszereztem, már bőven kicsik voltak rám, nem tudtam hordani őket. Segítettek átvészelni jó pár hónapot, amikor is nagyon kényelmesek voltak, de ez nem tartottak sokáig. (Egyébként állítólag, terhesség után még egy darabig nem mennek rád a régi ruháid, így abban az átmeneti időszakban majd megint lehet hordani őket.)
Volt két otthoninak kinevezett leggingsem is. Azért otthoniak, mert a lábamra bővek voltak, így utcára nem vettem fel őket. Viszont otthon csak ezeket hordtam hónapokig. Azonban már ezek sem voltak kényelmesek többé hasban a 30. hét után. Mivel jó idő volt, nem bántam, amúgy is elég volt itthonra egy rövidnadrág. Ez pedig nem más volt, mint a Kedvesem egyik alsónadrágja, amiben ki van bővülve a gumi. :) Azért a 34. hétre ezt is sikerült kinőnöm.

Mondják, hogy kismamaruhából a szokásos méretedet vedd, mert már bele van számítva a növekedés. Nekem ez nem jött be. A 31. héten már egy 44-es rövidnadrágot vettem (úgy, hogy általában 38-ast hordok). A szárán látszik is, hogy egyáltalán nem az én méretem, de hasban ez volt a kényelmes és próbáltam olyat választani, ami már nem lesz kicsi rám a maradék időben sem. Most vagyok a 36. héten. Jelentem, még mindig jó rám.
Ellenpéldaként mondjuk fel tudom mutatni a második trimeszterben vásárolt M-es leggingsem, ami még mindig kitart és nem kicsi. De ez az egyetlen jó példám.



A fenti felsorolásból látszik, hogy gyakorlatilag két darab alsó ruhám van, amit fel tudok venni, ha emberek közé megyek, abból pedig az egyik hosszú, ami nem a 30 fokos melegbe való. De akkor mit hordok?
Sima, nem kismamáknak készített egyberuhákat. Egyszerű, mindennapi, általában bővebb szabású darabokat, abban a méretben, amit amúgy is vennék. Ezt találtam a legjobb megoldásnak, mert szeretném őket majd később is hordani, ha már megvannak. Bár bevallom olcsóbbakat kerestem. Ki tudja milyen lesz az alakom jövő nyáron és hogy ezek a ruhák hogy fognak akkor állni rajtam... Összesen öt ruhát vettem.
A hosszabb ruhákat hordom utcán, az időközben túlságosan megrövidülteket pedig inkább itthon, tehát az itthoni/utcai ruha kategória teljesen összemosódott. Ez nagyon bevált. Bár sajnálom, hogy főzéskor folyton összekoszolom az utcai ruháim, de szerencsére maradandó kár még nem történt.
Amikor picit hűvösebb van, nagyon szeretem a ruhákat a (legelső képen látható) pólókkal kombinálni. Például így:



A szokásos pulóverek, kardigánok még jók lennének rám, ha épp kellenének, de ez csak ritkán fordul elő az időjárás miatt. Mivel néha van hűvösebb is, ezért ezek is részét képezik a kapszulámnak.
Egy téli kismamának nagy könnyebbség lehet, ha legalább ezzel nem kell foglalkoznia. Gondolom a télikabátjaimba már egyáltalán nem férnék bele. Az még érdekes kihívás lehet...



Remélem sikerült egy-két tippet adnom, ha épp most állsz a növekvő pocakos időszak előtt! Ha pedig neked van egy jó ötleted, örömmel venném, ha kommnetben megosztanád velem.

Nóra

3 megjegyzés:

  1. Kezdettől kellett kismamaruhát vennem, mert a kismamaruha annyiban más, hogy a méret mondjuk marad 38-as, mint terhesség előtt, de hasrészben bővebb vagy bírja az anyag a nyúlást, azaz nem csúszik fel a hason a rövidebb felső sem. Nekem egy szoknyám volt, két nadrágom, sok melltartó és 3 rövidujjú és egy hosszúujjú felső. Otthon meg hordtam, ami rámjött.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Itt is mindenkinek más tapasztalatain vannak, úgy látom. :) Engem a 38-as nadrágok messziről kinevetnek, pedig az lenne a méretem. Az itthoni ruháim meg már azt sem tudom hova pakoltam el, annyira régóta nem jók rám... :)
      Te mit csináltál a kismama ruháiddal terhesség után? Megtartottad őket későbbre esetleg, vagy azonnal megszabadultál tőlük? (Keveset vannak használva, én gondolkodom, hogy eladom őket....)

      Törlés
  2. Terhesség után félretettem a következő terhességre, utána eladtam őket.

    VálaszTörlés