2017. január 5., csütörtök

2017 - egészség, természetesség, tudatosság




Mindenki szeretne egészséges lenni. Ez nem is kérdés. De mit teszünk ezért a mindennapjainkban? És egyébként is, ki számít annak?
Én egészséges vagyok a szó hétköznapi értelmében. Van egy kis allergiám, időről időre megfájdul az egyik térdem és a hátam, vannak vissza-visszatérő nyavalyáim, stb., de nincs semmi hosszú távú, krónikus fizikai vagy mentális betegségem. Így egészségesnek számítok. És mivel egészséges vagyok, nem is nagyon kell aggódnom ezen a téren, hiszen biztos mindent jól csinálok, ugye?
Sokáig ezen a szinten voltam megragadva. Aztán szépen lassan tudatosult bennem, hogy ez az állapot nem lehet az, aminek látszik. Sokszor vagyok fáradt, de legalábbis nincs sok energiám. Mindig fáj valamim itt vagy ott, folyamatosan stresszelek kisebb vagy nagyobb mértékben. Plusz vannak a már fent felsorolt kis defektjeim. Nem hiszem, hogy ezt egészségesnek lehet nevezni...

Sosem voltam nagy az újévi fogadalmakban. Ha meg is fogadtam egy-egy dolgot, általában nem sokáig tartott a lelkesedés. Így fogadkozni nem fogok, viszont úgy döntöttem, választok egy témát az évemnek.
Tavaly volt egy szavam, amit végül is nevezhetünk az év témájának. A szó a "könnyű" volt. Akár tudatosan, akár tudat alatt, de bejött, hiszen hatalmas súlyoktól szabadultam meg az év során. Ha más nem, a fizikai súlya a sok lomomnak, ami kikerült az életemből, máris könnyebbé tett mindent.

2017 nálam az egészség éve lesz. Két alszavam: a természetesség és a tudatosság.
Kb. 10 éve vegetáriánus vagyok, de az utóbbi egy évben nagyon megváltozott az ételekhez fűződő kapcsolatom. Szeretnék több tudatosságot vinni erre a területre. Természetközelibben étkezni és minél több teljes élelmiszert fogyasztani. Szeretnék többet megtudni az ételekről, pozitív hatásaikról. Mit, mivel, hogyan jó enni. Szeretnék sokat főzni.
Már alig-alig vannak szintetikus takarítószerek az otthonomban és nagyon megválogatom milyen szépségápolási termékeket és kozmetikumokat használok, hogy minél kevesebb mérget hozzak be az életembe. Eddig inkább érzésből csináltam mindezt, most szeretnék itt is tudatosabb lenni.
Bónusznak pedig remélem, megtalálom azt a mozgásfajtát, amivel hosszútávon el tudom kötelezni magam. Egy lusta dög vagyok az év 340 napján és aktív a maradék 25-ön. Jó lenne ezt az arányt megfordítani.

Mindezekről írok majd itt a blogon is. Ha minden a tervek szerint megy, az elkövetkezőkben számíthattok étkezésről szóló bejegyzésekre, esetleg vegán receptekre, írásokra natúrkozmetikumokról, természetes tisztítószerekről, valamint mentális és fizikai egészségről. Mindezt megfűszerezzük majd egy kis környezettudatossággal. :)
Te hogy tervezed a 2017-es évet? Van témád vagy  újévi fogadalmad?

Nóra


Ui.: Annyi januári kihívás kering az interneten, hogy nem tudtam ellenállni, egybe belekezdtem én is. Tavaly már nézegettem, tetszett, úgyhogy most úgy döntettem, bevállalom. Hátha segít az utolsó lomokat is kirakni és méginkább, némi takarításra buzdító inspirációra vágyom. Remélem megkapom. :)
Ha érdekel a(z angol nyelvű) kihívás, itt megtalálhatod: January Cure.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése