2017. április 14., péntek

Első blogszületésnapom - A minimalizmus megváltoztatta az életem



Egy éves az Egy minimalista naplója. Éppen ma egy éve, április 14-én posztoltam ki az első bejegyzésemet. Szinte hihetetlen!
Egész életemben szerettem volna írni. Ez néha eszembe jutott, néha elfelejtettem, de most végre már emlékszem és gyakorolhatom is a blog segítségével, amiért nagyon hálás vagyok a sorsnak.
Ez az oldal és minden, ami mögötte van, elsősorban az én önfejlesztő utazásom. Tanulom a lehetőségeimet és a határaimat is vele. Nem mindig könnyű az út, de nagyon szép a kilátás. :)
A célom egy optimista, tenni akaró, önmagát kereső, naiv, világszépítgető kis szegletét kialakítani az internetnek. Szeretném, ha te is megismernéd ezt a világot, annak reményében, hogy tudást, ötletet, lendületet adnak a kalandjaim neked is.

Ez az év sok mindenről szólt

Befelé fordulásról, mert sokat figyeltem magam, sokat tanultam magamról.
Kifelé fordulásról, mert megértettem, hogy felelős vagyok a körülöttem lévő világért, hogy a mindennapi cselekedeteim, választásaim hatással vannak természeti környezetünkre és embertársainkra világszerte.
Szólt még lomtalanításról, némi új "lom" beszerzéséről, ruhatárrendezésről, a saját (élet)stílusom keresgéléséről, priorizálásról, elengedésről, álmodozásról és beteljesülésről. Szólt sok-sok kihívásról, kísérletről, ötletelésről, ezer és ezer kérdésről és jó néhány válaszról.
Nagyon izgalmas évem volt. :)

A minimalizmus megváltoztatta az életem

A minimalizmus nem egy trend, nem egy vallás, nem egy homogenizáló szubkultúra. Éppen ellenkezőleg, a sokszínűséget és a valódi értékek virágzását támogatja. Egy eszköz, melynek segítségével kiteljesedhetsz, megtalálhatod, hogy számodra mi az igazán fontos és gyakorolhatod azt.
Az előbbiek szellemében, a minimalizmus számomra a következőkben jelenik meg:
- ha rend és tisztaság van kint, rend és tisztaság lesz bent is
- inspirál
- előhozza a kreativitásom
- segít (át)értékelni a dolgokat
- támogatja, hogy jobb döntéseket hozzak
- tudatosabbá tesz
- csökkenti a stresszt
- térképet ad a fogyasztói társadalomhoz
- segít spórolni
- egyszerűsíti és jobb minőségűvé teszi a mindennapi dolgokat, mint pl. öltözködés, szépségápolás, étkezés
Azt hiszem, estig folytathatnám a sort...

Az elmúlt egy évben nagyon hosszú utat tettem meg. És a legnagyobb részét élveztem. :)
Persze nem csupa rózsaszín lufi, móka és kacagás az utazásom. Ahogy elkerül az útból a felesleg, úgy látok meg egyre több dolgot az életemben, amit nem szeretek vagy visszahúz.  Előjönnek olyan problémák, amik eddig szépen el voltak rejtve a fizikai és/vagy mentális kupi alatt és néha nehéz ezekkel szembenézni. Egy felesleges könyv, egy elfelejteni vágyott probléma, egy régen halogatott elintéznivaló... Szépen sorban mindegyiktől meg lehet szabadulni. És ami utánuk marad, az bizony több hely a rózsaszín lufiknak, mókának és kacagásnak. :)

Nagyon köszönöm mindenkinek, aki olvassa a blogot, igazán nagyon sokat jelent nekem! :)


Nóra

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése