2017. március 10., péntek

7 napos minimalista kihívás - 5. nap - Ürítsd ki a fejed


Boldog pénteket! :) Itt a hétvége. Jöhet egy kis kikapcsolódás?

Ez a nap a meditációé
Ha szoktál meditálni, kérlek, tégy így ma is. Biztosan van már olyan technika, amit szeretsz.
Ha nem szokásod, akkor lehet, hogy elsőre furcsán hangzik az ötlet. Mégis érdemes megpróbálnod. A meditációnak számos jó hatása van mind testre, mind lélekre. (Egy kis hétköznapi tudomány, ha érdekel: Így módosítja a meditáció az agy szerkezetét.)

Ha bevállalod angolul (nagyon egyszerű és érthető a szöveg), próbáld ki a Headspace Take 10-ből az első gyakorlatot. Egy gyors regisztráció után már el is kezdheted. Az egész meditáció csak 10 perc. Én személy szerint egyből beleszerettem az alkalmazásba és már hónapok óta használom.
Ha inkább magyarul keresel valamit, akkor válassz ebből az Ötperces meditációs gyakorlatok című cikkből egyet. Kerestem a YouTube-on magyar vezetett meditációt, de sajnos semmit nem találtam, amit egy kezdőnek jó szívvel mernék ajánlani.

Ha a két fenti opción kívül van bármi ötleted, hogy hol lehet még jó gyakorlatokat találni, örülnék, ha megosztanád a megjegyzésekben. :)

Tippek, gondolatébresztők:
A meditáció egyben nagyon könnyű és nagyon nehéz. Kényelmesen leülni és becsukni a szemed könnyű. 5, 10, 15 percen át, vagy még tovább megpróbálni kiüríteni a fejed, nehéz. Mindenkinek. Idővel és gyakorlással azonban egyre jobban megy. Szóval türelem!

Egy kis személyeskedés:
Hiszek a meditáció gyógyító erejében. Mind a testre, mind a lélekre, mind pedig az elmére nagyon jó hatással van a rendszeres gyakorlás. Én még nagyon az elején tartok ennek az útnak, de próbálok türelmes lenni és kitartani. Ez a legtöbb, amit tehetek. :)

További inspirációért nézd át a témához kapcsolódó korábbi bejegyzéseket:

6 megjegyzés:

  1. Kedves Nóra!
    Már az ötödik napnál járok, nagyon érdekesen alakult idáig a kihívás. Azt hiszem, mostanra kezdek belerázódni, bár mindennap megcsináltam a feladatokat, ha nem is teljes mértékben, de legalább próbáltam:)
    A vásárlásmentes nap elég jól sikerült, bár nem volt teljesen vásárlásmentes, mert egy korábban leadott rendelést aznap vehettem át, meg élelmiszerre is kellett költenem. A fürdőszoba-lomtalanításnál sok dolgom nem volt, mert nemrég dobáltam ki a piperecuccaim nagy részét, amiket már nem használtam, de azért találtam még pár dolgot, amit kiselejtezhettem:) A telefonomról is töröltem le képeket, alkalmazásokat. A tegnapi feladat volt a legnehezebb, mert kevés is volt az időm, és hát a lakásunk lomtalanítására egy nap nem igazán elég:) Ezt majd még folytatnom kell.
    Ma kipróbáltam a Headspace-t, nagyon-nagyon tetszett. Valahogy nagyon fáradt voltam délelőtt, de miután végigcsináltam, tényleg mintha kicseréltek volna, egészen kipihentnek éreztem magam:) Próbálom majd mindennap csinálni, remélem, nem felejtem el (most elég zaklatott az életem, mert diplomamunka-leadás előtt állok, ami család és munka mellett már nem annyira egyszerű...).
    Holnap folytatom tovább a ruhatárammal - ott is nemrég szelektáltam, de talán kihasználom az alkalmat és megpróbálok egy kapszulát összeállítani!
    Szép napot kívánok!
    Cili

    VálaszTörlés
  2. Kedves Cili!
    Nagy mosollyal az arcomon olvastam végig az elményeidet. Minden nagyon jól hangzik. :) Köszönöm, hogy megírtad!
    Úgy tűnik, aki belevág ebbe a kihívásba, annak megérkezik a rendelése (velem is pont ez történt...). Ha legközelebb valamit nagyon várok, lehet, hogy újra belefogok a hét feladataiba, akkor tuti egyből megérkezik a csomagom. ;)
    Nagyon örülök, hogy tetszik a Headspace, szerintem igazán értékes alkalmazás. De ha kihagysz 1-2-3... napot, ne aggódj miatta. Amikor újra visszatérsz, vissza fogsz rázódni. Van az úgy, hogy nincs mindenre időnk. És fontos, hogy emiatt ne legyen lelkiismeret furdalásunk. (Ezt én is tanulom még...)
    A diplomammunkához sok sikert, inspirációt és kitartást kívánok!
    Szép hétvégét és jó ruhaválogatást, ha lesz rá egy kis időd! :)
    Nóra

    VálaszTörlés
  3. Szia Nóra!

    A meditáció kapcsán találtam rá a blogodra (minden érdekel, ami azzal kapcsolatos). Nekem a napi szintű meditáció sokat segített az önfejlesztésben és a hosszabb, kritikus időszakok átvészelésében. Újabban a sport, illetve konkrétabban a futás adódott ehhez (szükségét éreztem egy impulzívabb át"mozgatás"nak is). Ráadásul úgy érzem, hogy a futás is eszköztelen, "minimál" :-) Átolvasom a többi bejegyzésedet is, mert a fenti is egy sor gondolatot indított el bennem. Üdv Évi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Évi!

      Nagyon örülök, hogy idetaláltál a blogra! :)
      A meditációt sikerül folyamatosan csinálnod? Nekem általában úgy megy, hogy néhány napig csinálom, néhány napig nem, aztán újra. Nem tudom miért.
      A futás szerintem is nagyon jó. Egyszer már egészen jól belejöttem és jó lenne visszatérni hozzá, de sajnos most a térdem nem engedi meg. Remélem nyáron újra megpróblkozhatom vele! :)

      Nóra

      Törlés
    2. Szia Nóri,

      igen, folyamatosan, muszáj volt. Volt egy kaotikus 5-6 év az életemben, mély veszteségekkel, akkor kaptam rá. Eleinte nagyon nehezen ment a folytonosságot fenntartani (volt is miatta lelki furdalásom), aztán megráztam magam és szokásommá tettem (a mágikus 21 napos "kihívással"). Aztán, amióta gyerekünk lett, tölt energiával. :-)
      Lehetséges, hogy a térded a futás miatt fáj? (konkrétan nem írtad, hogy fáj, de gondolom vmi hosszabban tartó baj lehet vele). Olvastam itt-ott, hogy nem nagyon tesz jót az ízületeknek, ezért én is tartok kicsit tőle. :-)

      Törlés
    3. Szia Évi!

      Nekem azt hiszem 18 nap volt eddig a rekordom zsinórban. Már csak 3 napra voltam attól, hogy szokássá vájon! :))
      A térdem egy régi biciklis baleset miatt fáj, de ha minden jól megy, hamarosan helyrerakják. A futással úgy általában szerintem nem volt baja. Hát, majd kiderül. :)

      Törlés