2017. május 1., hétfő

Ezt ettem ma 1.

Említettem az évkezdő bejegyzésemben, hogy várhatóak ételes, receptes posztok a blogon. Akkor még nem voltam biztos benne, hogy milyen formában. Nem vagyok az a receptíró típus, és követni is csak nagyjából szoktam a lépéseket, amikor kipróbálok egy új receptet. Ezért biztos voltam benne, hogy pontos leírásokat nem, de ötleteket, linkeket nagyon szívesen osztanék meg veletek.
Aztán jött az öletet: Ezt ettem ma bejegyzéseket fogok csinálni.
Ezek a napok valószínűleg inkább hétvégékre, szabadnapokra fognak esni, hiszen ilyenkor van több időm főzőcskézni és fotózgatni is. Amúgy is régi vágyam megtanulni ételt fotózni, ez remek alkalom lesz, hogy gyakoroljak. Ráadásul van egy olyan rossz szokásunk a Kedvesemmel, hogy mindig elfelejtjük miket szoktunk főzni. Ezek a bejegyzések remélhetőleg jó kis emlékeztetők lesznek, amikor épp ihletre vadászunk.

Ilyen ételeket fogtok látni
Főleg növényi alapú dolgok lesznek a menün. Nagyon szeretem a vegán ételeket.
Esetenként be-be szokott esni, ahogy azt már az első bejegyzésben is láthatjátok, némi tojás. Számíthattok még majonézhegyekre (hiába, imádom...), mézre és talán egy  kis halra is. Néha-néha eszem olyasmit, amiben tejtermék van, ha úgy alakul, de otthon nem tartunk ilyesmit és nem is főzünk vele egyáltalán.


Reggeli
Rántotta rétesben, salátával.


A hűtőben ott állt már egy ideje egy csomag réteslap, amivel nagy terveim voltak, de sosem lett belőlük semmi. Így ezen a szép szombat "reggelen" (későn kelés volt, kb. 11-re készült el), kihagytuk a smoothie-t és helyette ez a valami készült.
Nem volt receptem. Egyszerűen kibéleltem egy tálat rétessel, raktam rá némi kókuszolajt, kockáztam bele paradicsomot, pritaminpaprikát és nyakon öntöttem fűszeres, kis zabtejjel higított, felvert tojással. És tadám. :)


Tízórai
Egy finom tea.


Tízórainak nevezni kicsit túlzás a dolgot, mivel már a reggeli is bőven 10 után volt. Dehát ez a nap ilyen volt. Minden étkezés kicsit el volt csúszva.


Ebéd
Vegán padthai


Ó, te jó ég! Szavakkal leírni nem lehet. Szuperfinom volt!!! Hipp-hopp elkészült és már tervezzük, hogy mikor csináljuk a következő adagot, mert ez a kajcsi komolyan addiktív.
Cheap Lazy Vegan receptjét használtam, szokás szerint, némi módosítással, mert nem minden volt itthon, amit ő belerakott.


Uzsonna
A padthai annyira jó volt, hogy muszáj volt a maradékot megennünk uzsira. Nyammmm.


Vacsora
Arab étteremben jártunk.
Randi estét tartottunk, így a vacsi nem saját készítésű volt.
Egy arab étteremben voltunk. Teljesen odavagyok ezért az ételért. Minden nagyon finom volt.
Ettünk hummuszt valamilyen lapos kenyérrel, szőlőlevélbe töltött zöldségeket, tablulét, falafelt és hát, magyarok vagyunk, egy kis sültkrumpli is becsúszott. (A képeken láthattok joghurtos önteteket is, azokat csak úgy kaptuk a vacsihoz. A Kedvesem ette meg, én kihagytam.)
És az esténk poénja... Bedobtunk két koktélt is és végig azon nevettünk, miközben fotóztam a poharakat, hogy most már senki el nem fogja hinni rólam, hogy alig-alig iszom alkoholt. Úgyhogy nem is magyarázom, hogy ez volt idén kb a 3. alkalom... :P

Te mit szoktál enni szabadnapokon? Ha van egy jó vegán recepted, nagyon örülnék neki, ha megosztanád velem. :)

Nóra

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése