2017. március 6., hétfő

7 napos minimalista kihívás - 1. nap - Vásárlás stop




Üdvözöllek a 7 napos minimalista kihívás első napján! Jó szórakozást és hasznos hetet kívánok! :)

A mai kihívás 
Ne vegyél semmit a héten, ha nem muszáj. Semmi olyat, aminek fizikai megtestesülése van. :) Értem ez alatt, hogy hazaviszed és ott fog állni, ki tudja meddig az otthonodban. Mozira, koncertjegyre, egy finom teára vagy vacsorára a kedvenc helyeden, azaz élményekre ez a korlátozás egyáltalán nem vonatkozik.
Hagyd ott az üzletben a kiflit és a pólót is, hacsak nincs rá tényleg szükséged. Sőt, azt javaslom, be se menj. Vagy ha tényleg venned kell valamit, célirányosan keresd meg azt a dolgot a boltban, majd állj tovább.
A vásárlás stop nem arról szól, hogy megfoszd magad valami szükségestől. Ennivalót nyilván vegyél, ha elfogyott.  A számlákat is fizesd ki, ha itt az ideje. Ha kifogytál a fogkrémből, pótold azt.
Ha azonban nem teljesen egyértelmű, hogy venned kell valamit, akkor tedd parkolóállásba az ötletet és várj vele egy hetet. Amit pedig biztosan meg kell venned, annál először gondolkodj el, akár kutass egy kicsit az interneten, hogy milyet, milyen minőségűt válassz belőle.

Tippek, gondolatébresztők
Mielőtt ételt vásárolnál, nézz körbe mi van otthon. Ha van öt csomag rizsed és elfogyott a tésztád, biztos, hogy most akarsz lasagnet csinálni? Találj ki inkább valamit, amit megfőzhetsz a már meglévő hozzávalókból.
Ha elfogyott a padlófelmosó, biztos, hogy venned kell újat? Vagy van otthon már valamid, amit tudsz ugyan erre a célra használni?
Ha a végére értél a dezodorodnak, mielőtt elszaladnál a boltba, hogy vegyél egy ugyan olyat, ülj le egy kicsit a Google-lel és olvass utána az elfogyott termék összetevőinek. Biztos, hogy olyan dolgok vannak benne, amiket nyugodt szívvel használhatsz? Ha nem, nézz körbe és keress egy egészségesebb alternatívát. Az egészséged meg fogja köszönni neked a váltást.

Egy kis személyeskedés
Kicsit csaltam és már végigcsináltam a kihívást hamarabb, hogy le tudjam írni a személyes tapasztalataimat.
A mai kihívás talán az egyik legnehezebb számomra. Főleg ha az élelmiszerekre gondolok. Folyton dugig van az éléskamra mindenféle étellel. Jelentem, sikerült elkerülni az eszetlen ételfelhalmozást. :) De még mindig tele vagyunk kajával. :(
A második napon egyből beesett egy új körömlakk, de remélem a mentségemre szól, hogy már egy hónappal ezelőtt kinéztem magamnak és pont most érkezett meg. Így nem mostani és nem hirtelen döntés volt a vásárlás.

További inspirációért nézd át a témához kapcsolódó korábbi bejegyzéseket:

Szép napot! :)

Nóra

2 megjegyzés:

  1. Kedves Nóra!
    Nagyon tetszik a blogod, a hétvégén találtam rá, azóta már el is olvastam a bejegyzéseket:)
    Én kb. 3 éve találkoztam először a minimalizmussal, a kapszula gardrób elméleten keresztül persze, de utána jött a többi is, és azóta folyamatosan foglalkoztat a gondolat:)
    Egyelőre még ott tartok, hogy nagyon sok mindent olvastam-olvasok, könyveket, blogokat, és már elkezdtem a ruháimat szelektálni, de még így is több van, mint amennyit ténylegesen hordok, pedig nincs sok ruhám, de valahogy mindig ugyanazért a 3-4 felsőért nyúlok reggelente. De ténylegesen még nem vagyok minimalista, bár nagyon szeretnék az lenni:) És hát ez az egész nem is csak a ruhákról szól, hanem annál sokkal többről.
    Mindenesetre most arra gondoltam, hogy belevágok a kihívásodba így utólag:) Kíváncsi vagyok, mi sül ki belőle!
    Szép napot kívánok!
    Cili

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Cili!
      Nagyon örülök, hogy kipróbálod a kihívást! :) Remélem hasznos lesz!
      Azt hiszem, minimalistának lenni inkább egy gondolkodásmód, nem arról szól, hogy mennyi cuccunk van. Ha foglalkoztat a gondolat már egy ideje, akkor biztosan hatással van a mindennapi döntéseidre is, még ha nem is mindig veszed észre. Persze a lomtalanítás sokat segít, én legalábbis ezt tapasztaltam ;)
      Ha van kedved, oszd majd meg velem a tapasztalataidat a kihívás végén. Nagyon érdekelne, hogy hogy ment, milyen élményeid voltak. :)

      Törlés